SYSTEM SEQUENT PLUG&DRIVE

System SEQUENT PLUG&DRIVE

System SEQUENT PLUG&DRIVE jest najnowszym i najbardziej rozwiniętym systemem gazu w fazie lotnej, przeznaczonym do samochodów z wielopunktowym sekwencyjnym uk³adem wtrysku benzyny.
Powstał on na bazie znanych i sprawdzonych podzespołów rodziny systemów SEQUENT tj: reduktora Genius MB, wtryskiwaczy BRC wraz z listwą RAIL orazprzełącznika MICRO. Nowość stanowią: centrala gazowa PLUG&DRIVE oraz czujnik ciśnienia i temperatury gazu umieszczony na listwie RAIL.

Na szczególną uwagę zasługuje centrala gazowa PLUG&DRIVE charakteryzująca się bardzo dobrą komunikacją z centralą benzynową, umożliwiając tym samym odczytywanie szeregu ważnych parametrów takich jak: masa przepływającego powietrza, temperatura powietrza, temperatura płynu chłodzącego, obroty silnika, adaptacjia krótko i długo terminowa mapy mieszanki paliwowej. Dzięki tym danym centrala gazowa może bardzo precyzyjnie sterować całym systemem i dawkować LPG.

Komunikacja centrali gazowej z benzynową pozwala również na odczytywanie i kasowanie powstałych w trakcie eksploatacji błędów. Funkcja umożliwia także selekcje tych błędów na “mniej i bardziej istotne” dla pracy silnika – o powstałych błędach informuje kierowcę migająca dioda na przełączniku Micro.

System SEQUENT PLUG&DRIVE wyposażony jest w następujące strategie: pracy na zimnym silniku, przyspieszania, zwalniania oraz pracy w pełnym obciążeniu.
Nowością w tym systemie jest możliwość awaryjnego uruchamiania silnika na gazie. Opcja ta została jednak ograniczona przez producenta do pięciu powtórzeñ, uniemożliwiając jej nadużywanie.
Funkcję tą można aktywować na nowo w serwisie. System P&D charakteryzuje się bardzo wysokim stopniem zintegrowania sterowania wtryskiem LPG z fabrycznym układem zasilania silnika – jest on montowany w fabrycznie nowych samochodach różnych marek, na przykład: CHEVROLET, CITROEN, PEUGEOT. Połączenie układów sterowania wtryskiem benzyny i gazu, umożliwia pełną kontrolę nad emisją zanieczyszczeń poprzez zapewnienie optymalnych warunków pracy katalizatora. System P&D spełnia normy emisji spalin EURO IV.

ZASTOSOWANIE: Silniki benzynowe wolnossące oraz turbodoładowane, 3, 4, 5, 6 i 8 cylindrowe z wielopunktowym sekwencyjnym układem wtrysku benzyny.

ZAWARTOŚĆ ZESTAWU P&D: Reduktor GENIUS MB, centrala sterująca P&D, elektrozawór gazowy Et98, okablowanie, przełącznik Micro, listwa Rail BRC wraz z zintegrowanymi czujnikami cioenienia i temp. gazu, wtryskiwacze BRC, filtr fazy lotnej, przewody gazowe,
przewód wodny oraz elementy montażowe.

FUNKCJE: Samoczynne przejoecie z benzyny na gaz po osiągnięciu właściwej temperatury płynu chłodzącego. Pełna integracja centrali gazowej z benzynową.

NORMY: System spełnia normy emisji spalin EURO IV oraz może współpracować z EOBD.

SCHEMAT POŁĄCZEŃ CZĘŚCI ELEKTRYCZNYCH L P G WTRYSK ELEKTRONICZNY WIELOPUNKTOWY


Współpracujemy z:


Instal-Gaz 85-861 Bydgoszcz ul. Glinki 149a
tel. 052 361 17 54,
tel.kom 0601 64 65 93,
tel.kom 0601 80 62 18,
poczta@instalgaz.bydgoszcz.pl

©INSTALGAZ samochodowe instalacje gazowe
2018 Dawid Kuchciński